Admin har godkänt att jag delar det här inlägget.
Jag driver Digipic och tänkte tipsa om en lösning som kanske kan vara intressant för er som planerar bröllop.
Något jag själv har tänkt på är hur mycket bilder som faktiskt tas av gästerna under ett bröllop. Alla går runt med en mobil i fickan och tar bilder på allt från vigseln och middagen till dansgolvet och alla spontana ögonblick – men efteråt finns bilderna utspridda på en massa olika telefoner.
Med Digipic kan man skapa ett event där gästerna enkelt kan ladda upp sina bilder och filmer på samma ställe. Man kan till exempel ha en QR-kod på borden eller i festprogrammet som gästerna skannar när de vill dela något. Ingen app behöver installeras och inget konto behöver skapas.
Tanken är egentligen ganska enkel: att samla alla de där bilderna som gästerna tar under dagen, även de som brudparet kanske aldrig annars skulle få se. ![]()
Jag tänkte att det kunde vara ett relevant tips här på forumet eftersom det kanske är något fler brudpar kan ha nytta av.
Om någon är nyfiken eller har frågor om hur det fungerar är det bara att fråga! ![]()